
Competente dobândite
- Însușirea notiunilor generale de calcul tabelar
- Cunoașterea tehnicilor de importare si exportare a datelor
- Capacitatea de a edita, copia, formata, sorta si filtra informatia
- Capacitatea de a crea campuri calculate folosind formule cu functii care sa prelucreze datele existente
- Utilizarea functiilor de agregare de tip DATABASE
- Cunoasterea instrumentelor de sintetizare
- Utilizarea instrumentului TABEL PIVOT
- Capacitatea de a interpreta cerintele si rezultate
- Aplicarea unor opțiuni avansate de formatare, precum formatare condiționată și formate de număr particularizate.
- Utilizarea de funcții logice, statistice, financiare și matematice.
- Crearea de grafice și opțiuni avansate de formatare a acestora.
- Lucrul cu tabele și liste în vederea analizării, filtrării și sortării datelor; crearea scenariilor.
- Validarea datelor din registrele de calcul.
- Sporirea productivitatii prin utilizarea denumirilor celulelor, a macro-urilor și a șabloanelor.
- Utilizarea opțiunilor legate de crearea legăturilor, obiecte încorporate și importul de date.
- Aplicare opțiuni de securitate.
- Capacitatea de a identifica cauzele unor rezultate incorecte
- Capacitatea de a gasi solutii pentru rezolvarea unor cerinte
Tematica
- Notiuni generale de calcul tabelar si lucrul cu tabele in Excel
- Recunoasterea si formatarea informatiei de tip numar, text si data calendaristica.
- Importul si exportul de date din/in alte formate Office (Word, Text, Access, DBF)
- Editarea si copierea datelor
- Formatari conditionale
- Sortarea datelor
- Filtrarea automata
- Crearea campurilor calculate folosind formule simple sau cu functii.
- Operatii
avansate in lucrul cu baze de date Excel:
- Validarea datelor
- Filtrarea avansata
- Reprezentari grafice
- Aplicarea unui format automat/stil unui grup de celule.
- Aplicarea unei formatări condiționate pe baza conținutului unei celule.
- Crearea și aplicarea unui format de număr particularizat.
- Copiarea, mutarea foilor de calcul între registre de calcul diferite.
- Despărțirea ecranului. Mutarea și ștergerea barelor de despărțire a ecranului.
- Ascunderea și afișarea rândurilor, coloanelor, foilor de calcul.
- Utilizarea funcțiilor de dată și oră: today, now, day, month, year.
- Utilizarea funcțiilor matematice: rounddown, roundup, sumif.
- Utilizarea funcțiilor statistice: countif, countblank, rank.
- Utilizarea funcțiilor de text: left, right, mid, trim, concatenate.
- Utilizarea funcțiilor financiare: fv, pv, pmt.
- Utilizarea funcțiilor de căutare: vlookup, hlookup.
- Utilizarea funcțiilor pentru baze de date: dsum, dmin, dmax, dcount, daverage.
- Crearea funcțiilor imbricate pe 2 nivele.
- Utilizarea unei referințe 3-D în cadrul unei funcții SUM.
- Utilizarea referințelor mixte în cadrul formulelor.
- Crearea unui grafic combinat coloană – linie.
- Adăugarea unei axe secundare unui grafic.
- Modificarea tipului de grafic pentru o anumită serie de date.
- Adăugarea, ștergerea unei serii de date într-un grafic.
- Repoziționarea titlului, legendei și etichetelor unui grafic.
- Modificarea scării pentru axa de valori: valoare minimă, maximă, interval unitate majoră.
- Modificarea unităților afișate pe axa valorilor (fără a modifica datele sursă): sute, mii, milioane.
- Formatarea coloanelor, barelor, suprafeței graficului pentru a afișa o imagine.
- Crearea, modificarea unui tabel pivot.
- Modificarea datelor sursă și actualizarea tabelului pivot.
- Filtrarea, sortarea datelor într-un tabel pivot.
- Gruparea automată, manuală a datelor dintr-un tabel pivot și redenumirea grupurilor.
- Utilizarea tabelelor bazate pe una sau două variabile.
- Sortarea datelor pe mai multe coloane simultan.
- Crearea unei liste particularizate și efectuarea unei sortări particularizate.
- Aplicarea unui filtru automat unei liste.
- Aplicarea unui filtru avansat unei liste.
- Utilizarea opțiunilor automate de subtotal.
- Extinderea și retrângerea nivelelor în cadrul unui subtotal.
- Crearea scenariilor.
- Afișarea, editarea și ștergerea scenariilor.
- Stabilirea și editarea criteriilor de validare a datelor dintr-un grup de celule.
- Introducerea unui mesaj și a unei alerte de eroare.
- Identificarea celulelor precedente, dependente. Identificarea celulelor cu dependențe lipsă.
- Afișarea tuturor formulelor în cadrul unei foi de calcul, în locul valorilor.
- Inserarea, editarea, ștergerea, afișarea, ascunderea comentariilor.
- Denumirea celulelor dintr-o foaie de calcul, ștergerea denumirii unui grup de celule.
- Utilizarea denumirii celulelor în cadrul formulelor.
- Utilizarea opțiunilor de lipire specială, precum: adunare, scădere, înmulțire, împărțire.
- Utilizarea opțiunilor de lipire specială, precum: valori /numere, transpunere.
- Crearea unui registru de calcul pe baza unui șablon existent.
- Modificarea unui șablon.
- Inserarea, editarea, ștergerea unui hyperlink.
- Crearea unei legături între datele dintr-un registru de calcul, dintre registre de calcul diferite sau aplicații diferite.
- Actualizarea și eliminarea unui link.
- Importarea datelor dintr-un fișier text.
- Înregistrarea unui macro simplu pentru: modificarea setărilor paginii, aplicarea unui format numeric particularizat, aplicarea unui format automat pentru un grup de celule, inserarea unor câmpuri în antetul și subsolul foii de calcul.
- Rularea unui macro.
- Asocierea unui macro cu un buton de pe bara de instrumente.
- Activarea, dezactivarea opțiunilor de urmărire a modificărilor. Realizarea urmării modificărilor în cadrul foii de calcul utilizând o anumită vizualizare.
- Acceptarea, respingerea modificărilor dintr-o foaie de calcul.
- Compararea și îmbinarea registrelor de calcul.
- Adăugarea, ștergerea parolelor de protecție a unui registru de calcul pentru deschiderea și modificarea lui.
- Protejarea, eliminarea protecției unor celule sau a unei foi de calcul, cu ajutorul unei parole.
Afișarea, ascunderea formulelor.
Instruire
- Durata cursului este de 16-24 ore, in format webinar
- Instruirea se pliaza pe nivelul cursantilor
- Instruire in format webinar, trainer cu experienta in dezvoltarea aplicatiilor software (Cristi Petre)