Access avansat: Proiectarea, crearea si utilizarea unei baze de date Access. Normalizare, tabele, relatii, formulare, interogari , rapoarte

INSCRIERE


Competente dobândite

  •  Definească concepte cheie legate de dezvoltarea și utilizarea bazelor de date.
  • Creeze o bază de date relațională utilizând opțiuni avansate de creare a tabelelor și de construire a legăturilor dintre tabele.
  • Proiecteze și utilizeze interogări pentru crearea de tabele, actualizarea, ștergerea și adăugarea datelor în tabele. Prelucrarea interogărilor utilizând metacaractere, parametri și câmpuri calculate.
  • Utilizeze controale și subformulare pentru a îmbunătăți funcționalitățile formularelor.
  • Creeze controale în rapoarte pentru efectuarea diverselor calcule. Să creeze subrapoarte și să îmbunătățească funcționalitățile rapoartelor.
  • Sporească productivitatea prin lucrul cu macro-uri, utilizarea legăturilor și importarea datelor.

Tematica

  • Cunoașterea diferitelor modele de baze de date: ierarhice, relaționale, orientate-obiect.
  • Cunoașterea stadiilor ciclului de viață ale unei baze de date: proiectare logică, creare bază de date, introducere date, mentenanță date, regăsire informații.
  • Recunoașterea aplicațiilor comune de baze de date utilizate în afaceri: website dinamic, sistem de management a relației cu clienții, sistem de planificare a resurselor întreprinderii, sistem de management al conținutului unui website.
  • Cunoașterea termenului SQL (structured query language) și înțelegerea utilității lui principale în interogarea bazei de date.
  • Crearea, modificarea, ștergerea unui câmp de tip căutare (lookup).
  • Crearea, modificarea, ștergerea unei măști de intrare pentru un câmp/coloană.
  • Stabilirea obligativității introducerii datelor într-un câmp/coloană.
  • Crearea, modificarea, ștergerea unei relații de tip unu-la-unu, unu-la-mulți între tabele.
  • Crearea, modificarea unei relații de tip mulți-la-mulți utilizând o tabelă de joncțiune.
  • Aplicarea integrității referențiale între tabele.
  • Aplicarea actualizării automate a câmpurilor relaționate.
  • Aplicarea ștergerii automate a câmpurilor relaționate.
  • Aplicarea, modificarea unei alăturări interne (inner join), externe (outer join).
  • Crearea, modificarea unei alăturări de tip subtract join.
  • Aplicarea unei alăturări proprii (self join).
  • Crearea, rularea unei interogări pentru actualizarea datelor dintr-un tabel.
  • Crearea, rularea unei interogări pentru adăugarea înregistrărilor la un tabel.
  • Crearea, rularea unei interogări pentru ștergerea datelor dintr-un tabel.
  • Crearea, rularea unei interogări pentru a salva datele selectate ca un nou tabel.
  • Crearea, rularea unei interogări încrucișate (crosstab).
  • Crearea, rularea unei interogări pentru a afișa înregistrările duplicate din cadrul unui tabel.
  • Crearea, rularea unei interogări pentru a afișa înregistrările fără corespondență în tabele asociate.
  • Crearea, modificarea, rularea unei interogări parametrice cu una sau două variabile.
  • Utilizarea metacaracterelor într-o interogare: [ ], !, -, #.
  • Afișarea celei mai mari/mici valori dintr-o interogare.
  • Crearea și denumirea unor câmpuri calculate pentru a efectua operații aritmetice.
  • Gruparea informațiilor într-o interogare utilizând funcții de: sumă, numărare, medie, maxim, minim.
  • Crearea, modificarea, ștergerea controalelor legate (bound): casete de text, liste derulante, liste închise, casete de validare, grupuri de opțiuni.
  • Aplicarea, ștergerea proprietăților controalelor legate, precum: limitarea la listă, valori distincte.
  • Crearea, modificarea, ștergerea controalelor nelegate (unbound), conținând expresii aritmetice și logice.
  • Modificarea ordinii secvențiale a taburilor controalelor (tab order) într-un formular.
  • Crearea, ștergerea unui subformular.
  • Formatarea controalelor rapoartelor, ce conțin calcule aritmetice: procent, monedă, număr de zecimale.
  • Aplicarea opțiunilor de însumare pe grup sau total.
  • Concatenarea câmpurilor într-un raport.
  • Inserarea, ștergerea unui câmp în antetul sau subsolul grupului, paginii, raportului.
  • Sortarea, gruparea înregistrărilor dintr-un raport pe baza unor câmpuri.
  • Forțarea sfârșiturilor de pagină pentru grupuri în cadrul unui raport.
  • Crearea, ștergerea unui subraport.
  • Legarea datelor externe (registru de calcul, fișiere text (.txt, .csv), baze de date) la o bază de date.
  • Importarea de fișiere de calcul tabelar, text (.txt, .csv), XML, baze de date într-o bază de date curent deschisă.
  • Crearea unui macro pentru: închiderea unui obiect și deschiderea altui obiect, deschiderea și maximizarea unui obiect, deschiderea și minimizarea unui obiect, imprimarea și închiderea unui obiect.
  • Asocierea/atașarea unui macro unui buton de comandă, obiect, control.
  • Proiectarea unei baze de date prin metoda normalizarii

Instruire

  • Durata cursului este de 16-20 ore, in format webinar
  • Instruirea se pliaza pe nivelul cursantilor
  • Instruire webinar, trainer cu experienta in activitatea de formare si de programare aplicatii (Cristi Petre)

Va stam la dispozitie pentru orice nelamurire prin:


e-mail: office@olimpnet.ro


telefon: +40 760 676 800‬


facebook: https://m.facebook.com/olimpnet/

Aboneaza-te gratuit pentru a fi la curent cu detalii suplimentare despre acest produs educational sau alte produse similare
ABONARE